Złotówkowicze podążają drogą frankowiczów

pomoc złotówkowiczom

Frankowicze przetarli szlaki wszystkim kredytobiorcom bez względu na rodzaj waluty zobowiązania. Siła i determinacja jaka towarzyszy im podczas sporów z bankiem spowodowała, że sądy w całej Polsce zaczęły lepiej rozumieć oraz respektować prawa konsumenta, jako słabszej strony umowy. Czy złotówkowicze pójdą w ślad frankowiczów? Wszystko na to wskazuje, że tak.

Prawo Unijne - Złotówkowicze

Realnym stało się stosowanie prawa unijnego oraz zasad współistnienia prawa krajowego i unijnego. Zgodnie z wykładnią art. 6 ust. 1 Dyrektywy 93/13 sąd badający postanowienia umowy ma obowiązek niwelować brak równowagi między konsumentem a przedsiębiorcą, a sankcje które stosuje powinny pełnić funkcję zniechęcającą przedsiębiorcę do tworzenia nieuczciwych umów.

• Złotówkowicze
  • Frankowicze
Złotówkowicze

Wiele z orzeczeń wydanych w okolicznościach dotyczących umowy kredytu powiązanego z waluta obcą ma wymiar uniwersalny, dotyczy to zarówno wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, jak i Sądu Najwyższego oraz sądów powszechnych.

Bardziej szczegółową opinię na temat analogii sytuacji grupy kredytobiorców złotowych do kredytobiorców frankowych znajdą Państwo na forbes.pl w artykule pt. Kredytobiorcy złotówkowi podążą drogą frankowiczów. Czy mają szanse na wygraną?

Poleć znajememu: