Frankowicze w ubiegłym roku wygrali 97 proc. spraw

Jak wskazują statystyki zgromadzone i udostępnione przez biznes.pap.pl, w roku 2022 w sprawach osób posiadających kredyty indeksowane i denominowane do franka szwajcarskiego zapadło aż 9,6 tys. wyroków.

Frankowicze – statystyki za 2022r.

Spośród 9.596 zapadłych wyroków, 9.320 było dla kredytobiorców korzystnych. Frankowicze wygrali 97,1 proc. spraw! W 256 sprawach sądy opowiedziały się po stronie banków, co stanowi 2,7 proc.

Dla porównania w roku 2021 udało się dotrzeć do 2.780 wyroków w sprawach frankowych. Odsetek wygranych był niższy, wyniósł 95 proc.

Wzrost z poziomu 95 do 97 proc. zdaniem prawników wskazuje, że linia orzecznicza jest dość ugruntowana.

kancelaria dla frankowiczów

Nieważność umowy kredytowej

W przypadku korzystnych wyroków, sądy aż w 97. proc. spraw ustaliły nieważność umowy kredytowej. Również w tym aspekcie orzecznictwo jest bardzo spójne. Zaledwie 3 proc. spraw zakończyło się odfrankowieniem umowy.

Jeśli chodzi o ilość rozstrzygnięć prawomocnych, odnotowano ich 1.561, z czego 1.538 było korzystnych dla kredytobiorców. To oznacza, że odsetek wygranych spraw w tym przypadku wyniósł aż 98,5 proc.!

Do sądów trafiło dotychczas około 140 tys. spraw frankowych. Zgodnie z oczekiwaniami prawników, w roku 2023 ta liczba powiększy się o kolejne 50 tys. nowych spraw frankowych.